Tuesday, September 07, 2010

ŞehirlerARAsı Otobüsler

Çoğumuzun başına otobüslerde ilginç olaylar gelmiştir.İlginç olaylar derken yanlış anlaşılmasın, fortçuluktan falan bahsetmiyorum.Zira söz konusu olan otobüsler, şehirlerarası olanlar.Bu otobüslerde her türlü garipliği görebiliriz."Poşet getirin,poşet kusucam" diye bağırırken hayvan gibi kusanları mı diyeyim, "babaaaa çişim geldi" diyip otobüsü zırt pırt durduran piç veledi mi, yoksa Zampara Seyfettin misali 3 dakikada bir şey isteyip muavinin kafasını siken ibne yolcuyu mu?

Neyse bunlar bilindiği üzere klişe olaylar.Ben şimdi geçen hafta Samsun'a giderken başıma gelen otobüs ilginçliğinden bahsedeceğim.Eşyaları bagaja koymak için bekliyorduk.Tam bu esnada otobüslerde görebileceğim en dram anı yaşadım.Herkesin çantasını koyduğu bagaja, çamaşır makinasını koymak isteyen bir abi hemen dikkatimi çekti.İnsanlar ne düşünür bilemem ama bana göre dünyanın en zeki ve en aklı başında insanıydı o abim.Kendisi Samsun'da hiç çamaşır makinası olmadığını düşündüğü gibi makinayı otobüsle götürmeyi düşünebilecek kadar mega bir insandı.Benim bundan sonra bir şey diyesim gelmiyor. Çünkü bu kadar saçma, yazı yazmama sebebiyet verecek kadar ilginç olmayacak."Mal gibi o kadar okuduk", "senin kafanı sikeyim emi", "özet geç piç" gibi sözler duyacağımı biliyorum.Onun için başka bir şey demek istemiyorum. İnsanın bu abiden sonra pek fazla şey söyleyesi de gelmiyor zaten.

Bayan yanı istememe rağmen, kuzen yanında gitme zorunluluğum olduğundan teknik üniversiteli hallerimden ve lanetinden burada da kurtulamadım.Gerçi kuzenimle gitmemin yan koltuktaki +45 teyze ile gitmekten daha eğlenceli olduğu kesindi.Bu konuda gerçekten bir şey yapılmalı.Gerekirse daha pahalı olsa da otobüslerde güzel kız yanı diye 3-5 koltuk olmalı.Yolculuklarda bir sürü zorluk çıkıyor, bari oradan dengeleyelim, değil mi?Arkada gideceği yeri sürekli geçtiğini iddia eden, üzülüp ağlayan teyze ve sarı kola isteyen ufaklıklar da yolculuğun diğer ilginç enstantanelerindendi.

Dönüşte de başıma gelen ilginçlikleri yazmak isterdim tabiki ama değil bayan yanı, yılan yanı olsa bile otobüsle gelmeyi düşünmüyorum.Yanımda Kibariye olsa bile gelmem, o derece diyorum, anlayın artık halimi..

No comments: