Thursday, July 28, 2011

tadilat nedeniyle yarra yering

Bir süredir yoğunum. Artık bir iş hayatım var. Dükkana gidip dönen koltukta dönüp çay içen bununla birlikte fm oynayan bir insanım. Anlayacağınız meşgul biriyim.(değilim)

İş hayatımın hiçbir ilginçliği yok, hiçbir farklı olayla karşılaşmıyorum, hiçbir şekilde "aa hadi ya" "olur mu öyle şey" gibi tepkiler verdiğim olaylar yaşamıyorum. Onun dışında dükkana gelip "aabi su içebilir miyiz" diyen çocukları onaylıyorum yer yer başımı hafiften sallayarak, yer yer gözlerimi aşağı kırparak. Az hareketle çok şey anlatıyorum, bu da benim bilimadamı yönümü etkileyici şekilde ortaya koyuyor. taa ki dışarıdan gelen ne sattığını bilmediğim "ciiüüüüuuuuo" sesini duyana kadar. o an ilimini bilimini her şeyi bırakıp ortaokulda ve lisede yaptığım "yiieeskiler alleyooğ yiieskiciee" taklitlerimi aklıma getiriyorum.

Kandil için gelip para isteyen çocukları kovdum o sırada tam da "yeaa ben dinin bu şekilde kullanılmasına karşıyım" diye iç geçirirken. evet tam bir hıyardım her zamanki gibi. ya ne olacağıdım?

Babamın arkadaşı olduğunu öğrendiğim bir adam bir yandan beni kitlerken lisede ve üniversitede hazırlık okuduğumdan dolayı fena halde tuhaflaşmaya başlamıştı. Türlü türlü ingilizce komiklikler şakalar yapıyor meh meh meh diye gülüyordu. %50 indirim olan ayakkapın 100 liradan 50 liraya inmesi gerektiği halde ısrarla 42 lira vermeye çalışan adamın hikayesini anlatıyordu. Bir yandan kasiyerin olmaz beyfendi 50 lira ödeyeceksiniz dediğini söylerken bir yandan da adamın ama altında size 42 yazıyor ki dediğini söylüyordu mekekeke diye gülerken. Zerre gülümsememe rağmen ısrarla rehin alınmıştım ve bu durumdan hiç hoşnut değildim. o an adeta tam bir Serdar Ortaç'a dönüşmüştüm.



Ortamdan kurtulup eve giderken çocuklar gibi şendim. resmen hayata yeniden gelmemiştim ama bi farklılık olduğunu söylemesem Allah korusun fılaş tivi izlerken televizyonun elektrikleri giderdi. evet evin gitmezdi sadece televizyonun giderdi ve benim beynimde hemen bir ışık yanardı "ayı gibi sevinme konusunda şüpheye düşmeseydim şimdi halayımdan uzun havamdan eksik kalmayacaktım kafamı sikiyim" düşünceleri oluşurdu ve bu beni baya üzerdi.

Evdeki tadilat bitince daha nice şeyler yazmaya çalışacağım tabiki niceyi nays diye okuyarak yarak kürek espriler yapan adamlar gibi olmayacağım. çünkü tam bir bilinç beyfendiyim. yeni yine yeniden ya ne olacağıdım?

No comments: