Friday, January 07, 2011

Joy Division vs Etkin

Etkin - Heves mi sandın

http://www.youtube.com/watch?v=vxhBM7RzQgA

öncelikle bu şarkının anısı var. Samsun'da bir arabacı(traş köpüğü, jilet vb satıyordu) abinin dinlediğini duymuştum. Hüzün çöker üstüme bu şarkıyı her duyduğumda ama pek uzun sürmez. Uzmanlara göre 7 saniye falan anca. İlginçtir ki insanlar arasında pek kabul görmez bu şarkı. Bunda ben klipte Etkin'in giydiği beyaz çorapların etkisinin bir hayli fazla olduğunu düşünüyorum.

Joy Division - Love will tear us apart

http://www.youtube.com/watch?v=qHYOXyy1ToI

öncelikle bu şarkının bir anısı falan yok. Hani bi Mustafa Topaloğlu - Haram Olasun Haram değil benim gözümde. Ama gideri olduğunu kabul etmeliyim. Bunun en büyük nedeni de bence şarkıyı Joy Division'ın söylemesi.(O kadar cover diye başlayıp kafamı sikmeyin lütfen.) Hani Etkin çıksa söylese Love will tear us apart'ı, bu kadar sükse yapmaz. Bu arada Joy Division bu şarkıyla ne kadar ekmek çıkarmıştır tahmin bile edemiyorum. Etkin için üst paragrafta ne geçerliyse Joy için de tam tersi geçerlidir. Hani bu adam çıkıp Atilla Taş'tan Hamçökelek'i söylese bile çok ciddi şekilde dinlenir. Aynı şekilde Heves mi sandın'ı Joy Division söylese yapılacak olumlu yorumları şu an bile düşünemiyorum. Ama bana deseler haksız mı bu kadar insan diye laf edemem. Çünkü adam çok ciddi bir şekilde hisli birisi.


No comments: