Thursday, April 21, 2011

Tsunami ve nükleer durumlar

Tsunami hakkında çok önceleri bişeyler diyecektim ama reaktörler olsun, nükleer tehlikeler olsun, artçı sarsıntılar olsun Japonya'da durum daha yeni yeni yola girdiği için yazmak şimdi kısmet oldu. bu süre içinde gerek nükleer videolar paylaşmak, gerek ülkemize nükleer santral yapılmasına tepki göstermek(anarşiz gibi eylemlere katılmadım tabi) gibi birçok duyarlı davranışta bulundum.



Tsunami sanki biri eline büyük ve geniş bir hortum(ama çok büyük böyle hayvan gibi kanalizasyon hortumu gib) almış da bütün insanları sulamaya çalışıyomuş gibi bişey. Bahçede biber suladığınız hortumun büyüğünü düşünün işte sik gibi bi tanım yaptım idare edin. Zaten pislik bi doğa olayı bu tsunami. aynı Kinkong gibi Godzilla gibi evleri yıkmaya tenezzül eden haysiyetsiz şerefsiz hayvanlar gibi ev yıkan, araba sürükleyen bir olay. Ben bu tusunami işlerinde yokum. Bi gün tsunami olursa camları kaparım, kapıların altlarında boşluklara kilim koyarım su girmesin, tsunami girmesin diye yeterli. Hiç vidyo çekmeye falan takılmam. Fazla yüz göz olmam.

Nükleer durumlar hakkında da birtakım şeyler söyledim. Çernobilde bizim memleket(karadeniz) çok büyük hasarlar yaşamış gibi çok düz şeyler söyledim. Konu hakkında bilgili olduğumdan işte reaktörlerin çok ısınması sonrası patlamalar meydana geldiğinden bahsettim. Ölmek pahasına insanlığı nükleerden kurtaran adamlar arasında yer alsaydım keşke falan dedim. Yeri geldi ilgi odağı oldum, yeri geldi takdir edildim. bunları da böyle paylaşayım dedim.


Nükleer zararlar sonucu bazı insanlarda kalıcı hasarlar bulunduğunu da belirttim. Ben böyle diyince "biz de nükleerlensek belki bazı yerlerimiz daha uzun olurdu" "nükleer doldur rodrigo ekokeke" gibi saçma şeyler söyleyen insanların olması(bunları diyen ben değilim beni suçlamayın boşuna zerre alınmam) da ağrıma dokundu. Ben onca bilgiler verirken nükleeri böyle şebekliklerine alet eden insanlar olması da bu yazımı biraz geciktirtti. bi de o insanların haline üzüldüm. Nerden baksanız çok duyarlı olaylar yaşadım.

Bir de çiçek falan ektim yaz geliyor diye. Kendimle ne kadar gururlansam az yemin ediyorum. Haklısın canım dediğinizi duyar gibiyim.

No comments: