Friday, April 08, 2011

Yemek yeme meselesi (Kilo almak isteyen baksın)



Birçoğumuz hayvan gibin yemek yiyen insanlarız. Ben şu ana kadar "abi ben az yemek yiyorum yeaa daha iyi" diyen bir arkadaşım olmadı. Zaten olamaz da, en fazla karton koli almak için o Bim senin, bu Migros benim dolandırdığım insan olur. Ketenpere anlamındaki dolandırmak deyil ama oğlum bak bakayım şu etrafa anlamındaki dolandırmak.

Birçoğunuz bilmiyor benim bir süreye kadar yemek yiyemediğimi. Yani pek de sikinizde değilim biliyorum. Afedersiniz ama yarak gibi şeyler yiyordum maalesef. Bamyası olsun, pırasası olsun, ıspanağı olsun, haşlanmış patatesi olsun, amına koyim diyorum yaşadığım hayat hayat değilmiş. Kendimi Müslüm Gürses konserine satmaya götürdüğü jiletler elinde patlamış, jiletler boşa gitmesin diye kendini doğramış adam gibi hissediyormuşum. Gerçi böyle bi adam olduğunu da pek sanmıyorum ama olsun ben hissettim bi kere. Zaman zaman kendimi Dinar Bandosu'nda hiç biske yaramamasına ortaya çıkıp dans eden kıllı adam gibi de hissediyorum.

Doğru düzgün yemekler yemeye yeni başladım. Tabi annem yemeğin içine yağ koymak yerine yağın içine yemek koyan bi insan olduğu için henüz her şeyi yiyemiyorum ama onu da değiştireceğime inanıyorum. Dışarıdan da pek yemiyorum, çünkü hepimizin bildiği gibi dışarda satılan her şey merdiven altında yapılır, yemekleri yapan insanlar özenle önce burnunu karıştırıp, elini apışarasına sürtüp öyle yaparlar yemekleri. Allah Uğur Dündar reyizi başımızdan eksik etmesin.

Yazın 72 kilo bi insanken ocak ayında 60 kiloya kadar düşmüş bir insanım. Geçirdiğim hastalık tillahımı sikmişti anlayacağınız. Ama toparlandım, yıkılmadım ayaktayım, dertlerimle başbaşayım, 67 kiloya kadar çıktım. Çıktım ama nasıl çıktım,hepsini açıklayacağım aşağıda.

1. Öncelikli olarak pinti olmayın. Kefenin cebi yok, bi daha dünyaya gelmiyceksiniz amına koyim, sıçana kadar yiyin.

2. Marketlerde daima yiyeceklerin kalori yerine bakın. 100 gramında 500 üstü kalori ne varsa alın.

3. Sabah kalkınca 1 ekmekle kutu krem peynirlerin yarısını ve bol malzemeli menemen yiyin. Arada ne kadar kaşar, zeytin, diğer acayip peynirlerden varsa tıkının.

4. Öğlen bi ekmekle artık çokokırem olur, şokella olur, nutella olur ne varsa yiyin.

5. Akşam yemeğinde 3 tabak pilav yiyin. Pilavın yanında tavuk olur, et olur, üzerine yemek olur(taze fasulye ve türlü bence mega oluyor) yardırın.

6. Gece yatmadan da yarım ekmekle yine çokokıremimizi yemeyi unutmayın.

7. Bunun dışında muz yiyin(muzun üstündeki yapışkanı alnınıza yapıştırmayı unutmayın), tahin helvası yiyin, mesir macunu yiyin, ceviz yiyin, fındık yiyin, pekmez yiyin, probis yiyin, ne varsa yiyin işte ama abartmayın. Sonra ben neden tavanda geziyorum, yok efendim kafam neden üst kata çarptı gibi şeyler demeyin bana. Göklerin hakimi olun demedik, hiç sikimde olmaz.

8. Son olarak oturun lan, her şeyi yapmaya üşenin ki hiç bi sik yapmayın. Ben 2 ayda 7 kilo aldım. Bu halde de kilo almazsanız testislerimi yiyin.

YALADIM

No comments: